16 november 17

Training opbouw personeelsdossier

Geplaatst op

U neemt een medewerker aan met het volste vertrouwen op een goede samenwerking. Wat als die persoon niet op de juiste plek zit? Of een medewerker presteert niet zoals verwacht? Een conflict met de betreffende medewerker kan dan snel ontstaan. Een goed opgebouwd personeelsdossier helpt dan om miscommunicatie te voorkomen, maar is van cruciaal belang als u besluit afscheid te nemen van deze medewerker.

Tijdens de training nemen wij met u door welke stappen gezet moeten worden om een gedegen personeelsdossier op te bouwen. Wij wijzen u op het belang van vastleggen van informatie, zoals over het (dis)functioneren en (ongewenst) gedrag. Ook gaan we in op hoe u het beste met uw medewerker kunt communiceren. Hoe direct mag of moet u zelfs zijn? We leggen uit waarom een medewerker altijd de gelegenheid moet krijgen om te verbeteren en hoeveel tijd hij daarvoor heeft. U leert ook wanneer u voldoende heeft gedaan als werkgever. Wat als u toch besluit om zonder (gedegen) dossier over te gaan tot ontslag? We laten zien wat de verschillen zijn tussen een ontslag met en zonder een dossier dat voldoende op orde is.

Doelgroep
HR-managers en andere managers die met personeelszaken zijn belast.

Opzet training
De training is praktisch opgezet en bestaat uit een combinatie van theorie en interactie. De training biedt u daarnaast voldoende ruimte voor (de behandeling van) uw eigen praktijkvragen.

Over de docent
Mr. Nienke Lemmink is senior arbeidsrechtjurist bij Baker Tilly Berk Employment Advisory en ondersteunt werkgevers en HR managers al jaren bij het beantwoorden en begeleiden van alle voorkomende arbeidsrechtelijke vraagstukken.

Datum: 16 november 2017

Tijd
Deze training duurt één dagdeel (max. 4 uur).

Locatie
De training kan inhouse worden verzorgd of op één van de locaties van Baker Tilly Berk.

Kosten
€225 per deelnemer

Aanmelden
Meld u aan door onderstaand formulier in te vullen

back to top