Roer moet om in de advocatuur

Geplaatst op

De Nederlandse advocatuur verkeert in zwaar weer. Al jaren is er sprake van structurele veranderingen in de markt voor juridische dienstverlening. Veel grote, traditionele kantoren slagen er vooralsnog onvoldoende in om hier goed op in te spelen. Barend van de Kraats, senior strategieconsultant bij Baker Tilly Berk Corporate Finance schreef een e-paper over het belang van bedrijfsstrategisch denken en handelen in deze branche: “De traditionele advocatenkantoren laten zich in toenemende mate de kaas van het brood eten door nieuwe aanbieders.” Deze e-paper kunt u hieronder downloaden.

Belang strategische marketing voor advocatuur

De e-paper gaat over het belang van strategie en marketing voor de advocatuur en onderwerpen als klanttevredenheid, innovatie in de advocatuur, belang van focus en klantsegmentatie en concurrentiestrategie komen aan de orde. Barend: “Als er inzicht is in de eigen identiteit, in de behoeften en verwachtingen van de cliënt, en in het onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrent, dan zal een advocatenkantoor optimaal in staat zijn om de business bloeiende te houden en verder uit te breiden.”

DownloadenFlyer Roer moet om in de advocatuur (09-14)



Is deze problematiek herkenbaar voor uw kantoor? Wilt u de omslag maken, maar heeft u vragen hoe u dit het beste kunt aanpakken? Neem dan contact op met Barend van de Kraats.

De e-paper is ook als artikel verschenen in GrowthQuarterly (februari, 2015).

back to top