Baker Tilly Berk zet ondernemerscollege.nl in de markt

Geplaatst op

Met ondernemerscollege.nl zet Baker Tilly Berk een nieuw contentplatform in de markt. Ondernemers krijgen via korte videocolleges van bevlogen sprekers inspiratie, kennis en informatie aangereikt. De eerste video is vanaf vandaag te bekijken. Ondernemerscollege.nl past in de communicatiestrategie van Baker Tilly Berk om met relevante content de vindbaarheid van de organisatie en de dienstverlening te vergroten. Marjanne Poppen, marketing- en communicatiemanager bij Baker Tilly Berk: “Het ondernemerscollege is voor Baker Tilly Berk een nieuwe marketingtool waarmee wij kennis delen en zo ondernemers inspireren, onze identiteit vergroten en interactie met ondernemend Nederland stimuleren. Video is wat ons betreft echt hét communicatiemiddel van de toekomst.”

Met het ondernemerscollege speelt Baker Tilly Berk in op de stijgende vlucht die online content neemt boven print. Marjanne Poppen: “Tijd van ondernemers is kostbaar. Uit eigen ervaring merken wij dan ook dat onze doelgroep steeds meer online informatie en kennis vergaart en uitwisselt. Kennis delen én on demand staan centraal. Via het videoplatform ondernemerscollege.nl maken wij trends en (technologische) ontwikkelingen snel en online toegankelijk voor ondernemend Nederland. Geen stoffige verhalen maar korte, boeiende colleges van maximaal 15 minuten.”

Nieuwe marketingtool

Baker Tilly Berk wil zich verder onderscheiden in de accountancy en adviesmarkt. Marjanne Poppen: “Wij geloven niet in dure mediacampagnes die uiteindelijk weinig inhoud brengen. In de strijd om de aandacht van de ondernemer is goede visuele content belangrijk en dat zal alleen maar toenemen. Wij hebben de ambitie om relevante online content te maken die ondernemers willen delen. Met als uiteindelijke doel om ook de vindbaarheid van onze organisatie en onze dienstverlening te vergroten.”

Conversie

Ieder college wordt via het videoplatform aangevuld met relevante content van Baker Tilly Berk. Marjanne Poppen: “In de vorm van bijvoorbeeld blogs of korte adviezen. Met deze aanvulling maken wij een vertaling van het college naar de dagelijkse praktijk van de ondernemer. Daar zit voor ons uiteindelijk de mogelijkheid om de conversie te maken van geïnteresseerde kijker naar toekomstige klant. Maar dan vanuit aansprekende én relevante content voor de ondernemer.”

Tweewekelijks nieuwe colleges

Vanaf 8 juni staat het eerste college live. Iedere twee weken wordt een nieuw college geplaatst. In de tussenliggende periode wordt het platform aangevuld met nieuwe content. De video’s worden in het bijzijn van publiek opgenomen in een professionele tv-studio van Desmet Studio’s in Amsterdam. Marjanne Poppen: “Sprekers en presentaties groeien met publiek. De opnamedagen worden dan ook ingezet als klantevent van Baker Tilly Berk waarbij klanten en relaties de mogelijkheid krijgen om de colleges live te bekijken. Op de reacties en vragen wordt geanticipeerd via de content op het platform.”

www.ondernemerscollege.nl