Marketing en social media in de uitvaartbranche

Geplaatst op

Reclame maken voor uitvaarten blijft een onderwerp dat gevoelig kan liggen. Het is voor uitvaartondernemers dus van belang is om hier op een goede manier mee om te gaan. De tweede editie van de UitvaartBranchemonitor, een initiatief van UitvaartMedia en Baker Tilly Berk, staat daarom in het teken van marketing en social media in de uitvaartbranche.

Uit ons onderzoek blijkt dat mond-op-mond reclame de belangrijkste manier blijft om nieuwe uitvaarten te mogen verzorgen. Maar tegelijkertijd roert de uitvaartondernemer zich ook steeds vaker online. Er wordt geïnvesteerd in het vergroten van de online vindbaarheid. Ruim twee derde van de ondernemers is actief op social media. En een enkeling experimenteert met content marketing zoals blogs.

Technologische vooruitgang en maatschappelijke ontwikkelingen leiden ook tot nieuwe concurrentie en een mondiger consument. Ondernemers gaan daar verschillend mee om. Er is meer aandacht voor prijsstelling en transparantie, maar de focus blijft op service en kwaliteit.

De uitdaging voor uitvaartondernemers is om nieuwe technologische mogelijkheden op een gepaste en succesvolle wijze in te zetten voor hun klanten. Tegelijkertijd is de beproefde aanpak, met focus op lokale sponsoring en adverteren, nog lang niet passé.

Hopelijk biedt deze tweede UitvaartBranchemonitor ideeën om uw marketing mix te optimaliseren en uw dienstverlening nog beter te laten aansluiten bij de wensen van de klant!

Veel leesplezier,

Barend van de Kraats

Bron: Uitvaartbranchemonitor, nummer 2, september- 2016. De volledige uitgave kunt u via onderstaande knop direct downloaden (PDF):

Downloaden
back to top