Naar een sterker merk

Geplaatst op

Een sterk merk kenmerkt zich onder meer door betrokken klanten (en medewerkers): fans en ambassadeurs. Om fans en ambassadeurs te krijgen, moet u precies weten waar uw onderneming voor staat en wat klanten van uw merk vinden en verwachten. Een belangrijke middel om hier achter te komen, is een klanttevredenheidsonderzoek. Een dergelijk onderzoek geeft inzicht in de toegevoegde waarde die u heeft voor de klant.

Inzichten in de klanttevredenheid zijn onmisbaar voor ondernemers, of het nu goed gaat met het bedrijf of niet. De propositie en bedrijfsstrategie moeten immers voortdurend naadloos aansluiten op de veranderende klantbehoeften en regelmatig aangescherpt worden. Een goed uitgevoerd klantonderzoek draagt bij aan het verkrijgen van meer tevreden en loyale klanten en zorgt daarmee voor meer waarde van het klantportfolio van de onderneming. Door precies op hun behoefte in te spelen kunnen klanten uitgroeien tot fans en ambassadeurs: klanten die zich zó betrokken voelen dat ze positief over uw merk en onderneming praten. Zij zijn uw geloofwaardige promotors. Door pro-actief om te gaan met de uitkomsten van een klanttevredenheidsonderzoek zorgt u dat uw concurrentiepositie optimaal is.

Het uitvoeren van een klantonderzoek is echter geen doel op zich. Hoe u als bedrijf omgaat met de resultaten van zo’n onderzoek bepaalt of het bijdraagt aan het versterken van uw merk. In deze whitepaper leest u hoe een klantonderzoek bijdraagt aan het succes van uw onderneming en de kracht van uw merk en hoe u zo’n onderzoek aanpakt.

DownloadWhitepaper_Klanttevredenheidsonderzoek.pdf

Ook interessant

back to top