Businessplan
Onderdeel van:

Corporate Finance

Businessplan

Succesvolle ondernemers zijn continu bezig met het maken van nieuwe plannen. Zo zorgen zij ervoor dat hun producten en diensten blijven aansluiten bij de behoeften van klanten. En dat de continuïteit en winstgevendheid van hun onderneming gewaarborgd is. Wat deze ondernemers gemeen hebben? Zij begonnen allen bij de basis: een betrouwbare analyse van uw businesscase. Want dat beantwoordt de commerciële hamvraag: zit de markt te wachten op uw (nieuwe) producten en diensten?

Van businesscase naar businessplan

Of het nu gaat om de introductie van een nieuw product, internationale uitbreiding of het aanboren van een nieuwe doelgroep: het is belangrijk om te weten of uw plannen haalbaar zijn. Een eerste stap daarin is het analyseren van uw businesscase. Daarna volgt een vertaling van uw businesscase naar een overtuigend en onderbouwd businessplan. Want vaak heeft u steun van anderen nodig, zoals medewerkers, commissarissen, investeerders of financiers.

Kernvraag businessplan

Zijn uw producten voldoende onderscheidend ten opzichte van de concurrentie? Door markt- en klantonderzoek kan deze vraag beantwoord worden. De volgende vraag is of u ook in staat bent om de plannen te realiseren: heeft u de juiste medewerkers aan boord, de beste toeleveranciers en is uw organisatie ingericht op verdere groei? En tot slot: welk verdienmodel hanteert u en hoe blijven de kosten beheersbaar?

Onze opdrachtgevers hebben succesvol financiering aangevraagd, investeerders overtuigd om te participeren of steun verworven van interne belanghebbenden met een businessplan dat wij met hen gemaakt hebben. Wilt u dat ook? Neem dan vrijblijvend contact op met Barend van de Kraats.

Corporate Finance | Baker Tilly Berk

We delen graag onze wijsheid

Wilt u inspiratie op doen voor het vervolmaken van uw businessplan? Dat kan! Wij hebben diverse interessante publicaties voor u klaarstaan. Blogs en artikelen over Corporate Finance gerelateerde onderwerpen, zoals financiering, due diligence, bedrijf verkopen, enzovoort te lezen. Of over het nut en de noodzaak van het uitvoeren een klantonderzoek en hoe dit kan helpen om uw merk sterker te maken. Vergroot uw kennis en kom goed beslagen ten ijs. 

Naar een sterker merk

Om fans en ambassadeurs te krijgen, moet u precies weten waar uw onderneming voor staat en wat klanten van uw merk vinden en verwachten. Een belangrijk middel om hier achter te komen, is een klanttevredenheidsonderzoek.

Bekijk deze publicatie
Gestapelde financiering is slim

Waarom is het slim om financieringen te stapelen?

Lorijn van Leersum, partner Corporate Finance bij Baker Tilly Berk, schreef een blog over alternatieve financiering. Zijn advies aan het mkb: gestapelde financiering. Je spreidt daarmee de risico’s en bent minder afhankelijk van de bank.

Bekijk deze blog

Eimskip opnieuw in zee met Baker Tilly Berk Corporate Finance

Baker Tilly Berk Corporate Finance heeft in nauwe samenwerking met de Corporate Finance collega’s van Baker Tilly Denmark, de overname van het Deense SHIP-LOG A/S door Eimskip begeleid.

Bekijk dit nieuws

Herstelkader Rentederivaten

De AFM heeft vastgesteld dat bij het adviseren over en het aangaan van rentederivaten de belangen van mkb-klanten onvoldoende voorop hebben gestaan.

Bekijk dit nieuws

Corporate Finance begeleidt Eimskip bij de overname van Mareco

Eimskip versterkt wederom haar positie in de wereldwijde reefer logistieke diensten door de overname van 80% van de aandelen het Belgische Mareco. Baker Tilly Berk Corporate Finance heeft deze overname begeleid.

Bekijk dit nieuws

Compensatieregeling rentederivaten mkb

Er is positief nieuws voor gedupeerde ondernemers met rentederivaten: zij kunnen nu compensatie krijgen voor het financieel nadeel dat ze hebben geleden. Het Herstelkader Rentederivaten maakt dit mogelijk.

Bekijk dit nieuws
Crowdfunding: financieringsinstrument of marketingtool?

Is crowdfunding een financieringsinstrument of juist een marketingtool?

Beide! Crowdfunding is daarmee een prima aanzet voor nader marktonderzoek en verdere productontwikkeling, dat laatste zo mogelijk in de vorm van…crowdsourcing.

Bekijk deze blog

Participatiemaatschappijen - Wat kunnen deze voor u betekenen?

Participatiemaatschappijen investeren (doorgaans) eigen vermogen in mkb-bedrijven, bijvoorbeeld om een opvolgingsprobleem op te lossen of voor groeikapitaal te zorgen.

Bekijk dit nieuws

Financieren – wat zijn tegenwoordig de bancaire mogelijkheden ?

Wat is er mogelijk naast de reguliere financiering?

Bekijk dit nieuws

Ondernemerscollege

Hoe bouw je een sterk merk zonder reclame?

Met de tips van Marketeer Marc van Eck zorg jij ervoor dat mensen ervaren en voelen waar je merk voor staat.

Hoe kunnen wij u verder helpen?

Barend van de Kraats
Barend van de Kraats Advisor 06 52 76 54 76

"Als expert op het gebied van overtuigende en feitelijk onderbouwde businessplannen help ik ondernemers en organisaties om te groeien en ambities te realiseren. "