
Hoe verdien je een miljoen met een halve dag spelen?
Bart Hufen
Games gebruiken om je bedrijfsdoelen te behalen? Het kan! Bart Hufen zet ‘gamedenken’ in om organisaties anders naar hun strategie te laten kijken.
Deel deze pagina:
“Centraal doen wat kán en lokaal doen wat móet.” Deze treffende woorden van Marijke beschrijven wat mij betreft in een notendop waar franchise over gaat.
Lees de weblogDe laatste tijd zien we in de zakelijke dienstverlening en in de zorg steeds meer franchiseformules opkomen. Bij franchising spelen specifieke vragen, zowel bij de start van een franchiseformules als bij reeds bestaande formules. Wij kunnen u helpen met pragmatisch advies en ondersteuning.
Bekijk deze paginaHoe kunt u de continuïteit van uw zorginstelling borgen met behoud van kwaliteit? Wij helpen u bij het maken van de juiste, gefundeerde keuzes, zodat u slim en verantwoord kunt ondernemen. Nu en in de toekomst.
Bekijk deze paginaGames gebruiken om je bedrijfsdoelen te behalen? Het kan! Bart Hufen zet ‘gamedenken’ in om organisaties anders naar hun strategie te laten kijken.
In Nederland zijn er acht miljoen auto’s die gemiddeld 23 uur per dag stilstaan. Victor van Tol besloot daarom van ‘autodelen’ zijn business te maken.
Wat komt er allemaal kijken bij de verkoop van je bedrijf, los van alle praktische zaken? Stefan van den Berg, oprichter van Afterpay, vertelt.
Een chip in je arm en zelfrijdende auto's zijn dichterbij dan je denkt. Ben jij klaar voor een wake-up call voor de toekomst?
Harald Swinkels, medeoprichter van de NLE, vertelt over het voortdurend bijsturen van je strategie en het keer op keer uitvinden van jezelf.
Hoe creëer je binnen grote bedrijven ruimte voor creativiteit en innovatie? Sahar Hashemi laat zien wat daar voor nodig is.
“Tegenwoordig heb je eigenlijk net zoveel activiteiten nodig om de juiste talenten te winnen als om de juiste klanten te winnen,” aldus Ben Verhagen.
Om van je huidige positie naar een langetermijnvisie te werken, zijn een aantal stappen nodig. Hiervoor heeft Bob de Wit een handige tool ontwikkeld.
Ruim dertig jaar ervaring in de Formule 1 levert belangrijke inzichten in het managen van risico’s op. Mark Gallagher deelt zijn lessen.
Frank Versteegh noemt zichzelf geen stuntpiloot, maar calculated risk pilot. Wat kunnen we van zijn ervaring uit de luchtvaart leren over veiligheid?
Goed werkgeverschap is voor Henk Jan, chief chocolate officer bij Tony's Chocolonely, net zo belangrijk als het produceren van een (h)eerlijke reep.
Machines nemen ons (deels) werk uit handen. Desondanks zal er volgens Marjolein ten Hoonte wél altijd vraag blijven naar menselijk werk.
In plaats van plannen maken en risico’s te mijden, zouden we meer dingen moeten uitproberen en falen omarmen, aldus Melissa Marijnen.
Met eigenwijze kijk sleepte Marc Lammers met zijn dames hockeyteam het goud in de wacht op de Olympische Spelen van 2008. Wat kunnen we van hem leren?
Als ondernemer waarde toevoegen op financieel, sociaal en ecologisch gebied? Marga Hoek, schrijfster van hét managementboek 2014, vertelt.
Als trendanalist brengt Christine Boland in kaart wat een mens drijft. Want als je dat weet, kun je daarop inspelen. Ze deelt haar tips.
70% van de organisatorische veranderingen mislukt. Volgens Danielle Braun kunnen we leren van tribes om wél succesvol te veranderen.
Concurrentie in de zorg zit hem volgens Maarten den Braber niet in andere instellingen en ziekenhuizen, maar in technologie. Hoe beïnvloedt dit de zorg?
Volgens Bob Hutten kun je als bedrijf succesvol zijn door maatschappelijke relevantie en geluk van je medewerkers na te streven.
Een nieuw project beginnen of een nieuwe opdracht aannemen; dat vraagt om extra tijd en ruimte. De tip van Frans van Loef: stop met stapelen!
Als het aan Douwe Bart Mulder van Printr ligt, zijn 3D-printers over tien jaar niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Hij laat zien waarom.
Olympisch kampioen Maarten van der Weijden over zijn race: “Misschien moet ik dingen anders doen dan de tegenstanders.” Bekijk zijn college.
Hoe kun je gebruikmaken van het bv-recht om de opvolging van je familiebedrijf zo soepel mogelijk te laten verlopen?
Trendwatcher Ruud Veltenaar praat je in zijn college bij over de nieuwste technologieën en diensten en de invloeden ervan op het dagelijks leven.
Met de tips van Marketeer Marc van Eck zorg jij ervoor dat mensen ervaren en voelen waar je merk voor staat.
Wat voor impact heeft de veranderende wereld op je organisatie. Menno Lanting legt het uit aan de hand van olietankers en speedboten.
Crowdfunding. Wat is het, hoe werkt het en wat kun je met deze alternatieve financieringsvorm? Tom Vroemen geeft college.
Thought Leadership: Mignon van Halderen geeft college over waarom vernieuwend denken dé manier is om je te onderscheiden.
In razend tempo deelt internetcowboy Ronnie Overgoor zijn beste tips met ondernemers, waarmee zij vanaf morgen geld kunnen besparen.
Hoe zit het met jouw houdbaarheidsdatum? Hoe zorg je ervoor dat jij als persoon, of je bedrijf, onbeperkt houdbaar blijft?