Roeland Dietvorst | ondernemerscollege
Roeland Dietvorst

Hoe activeer je de koopknop van je klant?

Marketing,Innovatie
81 views

Er zijn allerlei manieren om je klanten te verleiden tot de koop van een product. De neurowetenschap ontdekt steeds meer hierover. Wist je dat displays met een gezicht erop de aandacht alleen maar afleiden van het product zelf? Ténzij je ervoor zorgt dat de afgebeelde persoon de richting van de producten opkijkt, want automatisch zal de klant deze blik volgen. Het zijn deze onbewuste gedragingen die je kunnen helpen grip te krijgen op het koopproces van je klant. Roeland Dietvorst helpt je alvast een beetje op weg!


Roeland Dietvorst
Roeland Dietvorst Neurowetenschapper

Roeland Dietvorst is na zijn studie biologische en cognitieve psychologie gepromoveerd op cognitieve wetenschappen. Hij onderzoekt onder andere hoe de mechanismen van het brein ons koopgedrag sturen. In de dagelijkse praktijk doet hij dit bij Alpha.One (waar Roeland medeoprichter van is): een adviesbureau dat inzichten en technieken uit de neurowetenschap toepast op vraagstukken van marketingcommunicatie. Last but not least: Roeland is professor bij zowel het Institute for Sales en Account Management en bij het European Institute for Brand Management.


Comments

Kun je je brein afstemmen op innovatie?

Het kost moeite als je een automatische handeling ineens anders wil uitvoeren. Paul Smit geeft tips om je brein af te stemmen op innovatie.

Bekijk het college

Met deze slimme technieken krijg je straks meer voor elkaar!

Framing is een overtuigingstechniek in de communicatie. Het gaat over het beïnvloeden van mensen met woorden. Lars Duursma geeft er college over!

Bekijk deze pagina

Bekijk ook